Svenska juniorlandslaget 2012

SSA har äran att presentera landslaget som representerar Sverige vid Eurojuniors 2012 som går av stapeln 8-16 september i Lacanau i Frankrike. För tredje gången genom tiderna ställer Sverige upp och i år sker det med ett rekord stort och starkt lag. Årets deltagande är en fortsättning på den juniorsatsning som inleddes redan 2010.

“Svensk juniorsurfing är på gång nu. Redan för två år sedan tog vi fram en plan för årets deltagande och skissade på ett dreamteam och det har vi fått till stånd nu. Årets juniorlag är både större och mer rutinerat än tidigare, surfarna har tävlat mer både på nationell och internationell nivå och är otroligt målinriktade och taggade. Det är ett bra gäng som vi kommer att få se mer av i framtiden, den yngste är ju enbart 11 år gammal”, säger Anders Ingelsten, landslagsansvarig.

Juniorlaget har tränat tillsammans vid flera tillfällen sedan hösten 2011, senast i Norge i början på sommaren. Surfarna har har erfarenhet av tävlingar på internationell nivå efter deltagande på King of the Groms, ASP Pro Junior, Eurosurf 2011, förutom SM tävlingar under senare år.

Deltagare:
Shortboard under 18
Nils Shannon, Doolin
Kristoffer Dietmann, Karlskoga

Shortboard, under 16
Odd Persson, Mölle
Love Bergren, Heby

Shortboard, under 14
Christian Portelli, Lanzarote

Longboard
Viktor Maiorana, Stockholm

Team Manager
Jonas Lilja, Lund

Coach
Patrick Ståhl, Stockholm/Biarritz

Assisterande coach
Erik Malmberg, Torsåker

Bookmark/FavoritesShare/Bookmark
Posted in Junior EM 2012 and tagged , , , , , , , , , .
Add Comment Register

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>