Henrik Fahlén blir landslagsansvarig för SUP

För knappt en månad sedan efterlyste SSA en landslagsansvarig för SUP, Stand Up Paddleboard. I och med att de internationella förbunden, ISA och ESF, genomför världs- respektive Europamästerskap i SUP är det bra att ha en person som tar det övergripande ansvaret med att utveckla ett landslag samt även ansvara för uttagning till internationella tävlingar. Henrik Fahlén, som är Sveriges enda ISA-instruktör (

, är utsedd till att leda svenska landslaget i SUP framöver.  Siktet är först och främst iställt på VM i Peru nästa år men Henrik kommer att få fullt upp under resten av året med att följa de bästa SUP:arna på tävlingar runt om i Sverige.

Bookmark/FavoritesShare/Bookmark
Posted in SUP and tagged .

One Comment

1. hahahah…..Times are changing…Nu är det ingen som klagar när någon med ett egenintresse kliver in och styr upp. Bra!

Add Comment Register

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>