Av admin, 2011-10-4 sparad som EM 2011

Lirchild

Den sista helgen på Eurosurf 2011 får vi sällskap i huset av Nick från Lirchild, vår klädsponsor. Mellan alla aktiviteter passar vi på att ta en pratstund om hans intryck från laget och tankar om Lirchild.

Vad är Lirchild?
Lir är havsguden i keltisk mytologi, stormarnas lord, fritänkarnas beskyddare. Enligt legenden förvandlades Lirs barn till svanar och därifrån kommer loggan.
Surfarna är havets barn och kallvattensurfare utövar nåt oglamoröst, helt självförverkligande. Det liknar legenden om förbannelsen för Lirs barn.

Var är varumärket på väg?
Fokus är på högkvalitéts tillbehör till kallvattenssurfare. Alltför många fokuserar på varmvattenssurfing, men behovet är mycket större för kallvattensurfare. Utvecklingen av våtdräkter har gjort att fler surfar på platser som tidigare inte var möjligt. Branschen och den allmänna bilden av surfing är fortfarande kvar vid varmvatten surfing. Nordeuropeisk surfing, både på Irland och i Skandinavien står för en stor del av expansionen av sporten.

Vad är ditt intryck av Eurosurf 2011?
Eurosurf är ett suveränt event. Både för Irland och för europeisk surfing. Irland, Bundoran och irländsk surfing behöver den typen att uppmärksamhet. Att vi sedan får perfekta vågor och väldigt varmt och soligt väder är bara ännu bättre.

Vad tycker du om svenska laget?
Verkligen välkomnande. Det är otroligt att tänka sig att dom här personerna inte känt varandra tidigare. Det känns som en väl sammanhållen grupp som varit kompisar länge. Mer som en familj som jag redan känner mig som en del av. Sen är det extra roligt att se att laget når så bra resultat och slår tyskarna. Vissa av er är kända på hela Irland, folk frågar mig om det verkligen stämmer att ni har en surfare som heter "Odd Persson". Jag hoppas att Lirchild blir lika kända i Sverige nu.

Och med är det dags att lämna Bundoran och Irland bakom oss. Dags att åka hem, smälta intrycken och börja ladda för Master VM i El Salvador.
Odd, mot stranden och framtiden

RSS feed för kommentarer. TrackBack URI