Frågor till SSA angående den nya loggan

Det har uppkommit en del frågetecken i samband med SSAs byte av logotype. Här redogör vi för de flesta av de frågor:

Varför SSA bytt logotype?
Svar: Önskemål från medlemmarna. Flera av våra medlemmar identifierar sej inte med den gamla loggan och har beskrivits som ett hinder för att skaffa sponsorer. Loggan gör sej inte heller bra på sociala medier samt att den har tryckbarhetsbegränsningar.

Varför blev det inte någon omröstning som utlovats?
Svar: Nuvarande styrelse saknar en koordinator,en person som håller ihop arbetet med att lägga ut information, svara på inlägg och kritik från medlemmar och ser till att sociala medier uppdateras. Styrelsen borde vara mer synkad, men har tyvärr brustit där. Informationen om att det skulle vara en omröstning var felaktig, vi beklagar, ber tusen gånger om ursäkt och vi hoppas att ni kan förlåta oss för det. Vi hoppas och har ambitionen att förbättra oss framöver.

Kommer det att bli en omröstning?
Svar: Nej, vi är mycket nöjda med den nya logotypen.

Är det möjligt att byta tillbaka till den gamla loggan?
Svar: Ja, endast medlemmar och styrelsen kan fatta ett sådant beslut.

Var det en kupp för att skaffa medlemmar till förbundet?
Svar: Nej, men vi välkomnar nya medlemmar till förbundet.

Vilka var kriterierna för en ny logotype?
Svar: Vi sökte en logga som var enkel och tydlig. Utan trycktekniska begränsningar. En logga som kan representera förbundet och Sverige i världen. Vi sökte en genusneutral logga.

Posted in SSA.