Pressrelease NY SSA logga!

2015-08-06

SVENSKA SURFINGFÖRBUNDET LANSERAR NY LOGO

Idag den 6 augusti 2015 introducerar SSA sin nya logotyp. Den ersätter runloggon som har varit SSAs symbol i 30 år. En logotävling lanserade för 2 månader sedan och vi fick in ett stort antal förslag. Dessa har resonerats kring tillsammans med styrelsen och medlemmar och deras val var ett viktigt underlag för en ny och vänligare symbol. Loggan är skapad av Patrik Stenefjäll på Stoner Hill i Varberg.

Grunden för en ny varumärkesplattform och den nya logotypen är den nya passionen som nu finns i SSA.

– Vi ska signalera att vi har ny stark energi och hög nivå av kommunikation och att den gamla loggan kommer förbli en välbevarad symbol för SSAs historia, säger Henrik Fahlén, styrelsemedlem i SSA.

För ytterligare information, kontakta:

styrelsen@surfforbundet.se

PressreleaseSSA

ssalogga

Posted in SSA.

2 Comments

1. Vill inte låte neg men va fan, loggan är skitful., ser ut som ett projektjobb från en mellanstadieelev. Kom igen och gå tillbaka det konceptet som fungerade. Vi hade 500 medlemar för tio år sedan, 75.000 kr på kontot. Hur många medlemmar har SSA idag, 66?

Jag hjälper gärna till,
    SM
    Fester
    Logga OK att ändra om det är för det bättre
    Surfblask
    klistermärken
    T-shirts

det är vad medlemar vill ha

//Klangpung

PS kommer detta censureras? troligen.

2. Hej igen,
    tyvärr skrev jag kanske lite för hårt i vrede men jag blev rätt arg och bedrövad. Låt mig omformulra min åsikt.

Om en logga ska ändras är detta ett mycket känsligt arbete och måste träffa rätt. Coca Cola har aldrig ändrat sin logga av just denna anledningl. Det är svårt att överträffa den tidigare. att tänka “nytt” är bra, men det “nytänk” som skapar en modern logga blir ofta utdaterad rätt snabbt. Tills 1995, dvs fem EM och ett VM som jag var med och tävlade var vår logga och våra team kläder prisade av alla länder (som ville byta kläder sista dagen) just för att vi alltid hade ett budskap tryckt i text eller bild ibland båda samt en unik logga. Surfer Magazine skev om våra teamkläder som ansågs bäst. Jag har inget emot att ändra loggan men kan faktiskt inte förstå varför och ser utmaningen i att göra det bra. Jag tror inte denna logga träffar rätt tyvärr och är en aning beskymrad över SSÁ.

Låt SSA komma tillbaka till vad det en gång var. Jobba tillsammans.

//Peter