RIP CURL SM 2014

Hej alla surfare runt om Sverige, nu har vi på Surfförbundet tillsammans med Surfers, NSM och Nynäs vågsurfare hittat ett antal datum för att försöka hålla ett Surf SM nu under hösten. I nuläget har vi dessa datum för att hålla ett event i Varberg.

Sep 6-7, 13-14, 20-21

Okt 11-12, 18-19

Nov 8-9, 15-16

När det gäller Torö så kan Nynäs tänkas anordna ett event senare om det skulle behövas (nov/dec)

Så för att förtydliga så är det bara 1 SM, dvs det kommer bara att kåras en svensk mästare 2014, men vi har 2 möjliga platser där det kan arrangeras SM, och vi har flera klasser att köra, så mycket troligt hinner man inte köra alla klasser på ett event, de klasser som finns kvar, har SM status på den 2:a tävlingen.

Tävlingsavgiften kommer vara 300kr och det kommer vara fyra klasser, OPEN, DAM, JUNIOR och MASTER. Vi kommer även försöka få till en longboard klass också.

Tävlingsansvariga kommer att gå ut med en första varning tidigast 5 dagar innan de aktuella tävlingsdatum om prognosen ser lovande ut, dessa kommer läggas ut på http://sm2013.addkolon.se/ samt http://surfforbundet.se Mer info om anmälan kommer finnas på hemsidan.

Mvh SSA

Posted in SM 2014.

1. Hej!

Antar att det bara är jag som är intresserad av en paddelsurfklass? Jag menar short board, inte longboard. Det skulle så klart vara ännu en klass. 🙂

Niklas

2. Niklas: Jag hänger inte riktigt med på din fråga angående paddelsurfklass?

Tom: Medlemskap i SSA gäller för att tävla i SM, det ingår i priset på 300kr