SUP instruktörskurs i Oslo

isa

Nu är datum satt för Norges första ISA SUP instruktörskurs för platt vatten. Utbildningen ger certifiering genom internationella surfförbundet ISA www.isasurf.org.

Datum: 24-25 maj, 2014
Plats: Oslo
Grundkostnad: 5200 svenska kr/person (HLR tillkommer) Instruktör: Henrik Fahlén: ISA Official Presenter of SUP Surf & Flatwater.
Under 2 dagar kommer vi bl.a. att teoretiskt och praktiskt behandla; Utlärningsteknik för instruktörer Säkerhet (livräddning med bräda, väderförhållanden etc.) Paddelteknik och mycket mera. Det ingår medlemsskap i Varbergs SUP Klubb, instruktörscertifikat och tävlingslicens om så önskas. Teoriutbildningen sker vanligtvis inomhus och de praktiska bitarna på de stränder runt om kursplatsen som passar bäst för dagen. Detta ingår inte i kursen: Boende, mat och resa till kursplatsen. Alla behöver ta med sin egen utrustning: • våtdräkt, möjligtvis våtskor • Bräda • Paddel • Penna och något att skriva på • HLR kurs
Förutsättningar:
• Du behöver kunna grunderna inom SUP
• Ha dina föräldrars medgivande om du är minderårig (under 16)
• Grundutbildning i HLR. (ej äldre än 2 år)
• Praktik på 20 timmar innan eller efter avslutad instruktörskurs. Detta behöver verifieras av huvudinstruktör.

Schemat är ungefärligt:
Dag 1. 09.30-17.00 Teorilektion inomhus och praktiska övningar på vattnet.
Dag 2. 09.00 Teorilektion inomhus och praktiska övningar i vatten. 13.00 HLR. (bekostas av deltagaren och är utöver kursavgiften) Ca 16.00 Avslutning.
Det är först till kvarn som gäller och betalningsdatumet är avgörande. Max 15 personer.

Kolla in www.sup.se för mer information
Posted in ISA, SUP.